Ученици одељења 8/1 учествовали су у међународном истраживању дигиталне писмености које је у Србији спровело студију под реализацијом Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, у сарадњи са Међународном асоцијацијом за евалуације у образовању – IEA (Амстердам, Холандија) и АCER (Мелбурн, Аустралија).
Реч је о међународној компаративној студији у оквиру које се, на иновативан начин, процењују рачунарска и информациона, као и алгоритамска писменост ученика осмог разреда.
У главном фокусу су њихове способности да користе рачунаре за истраживање, креирање и комуникацију код куће, у школи и у заједници у којој живе. ICILS извештава о способностима ученика да прикупљају, управљају, процењују и деле дигиталне информације, као и о њиховом разумевању питања у вези са безбедном и одговорном употребом дигиталних технологија.
Министарство просвете поверило је реализацију овог испитивања Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања. Испитивање има изузетан значај за развој дигиталног образовања у нашој земљи, и један је од најважнијих показатеља остварености Стратегије развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године. За учешће у овом испитивању Међународна асоцијација за евалуацију образовних постигнућа – IEA одабрала је 156 школа из читаве Србије. По једно одељење осмог разреда из ових школа решаваће задатке који се односе на ученицима блиске животне ситуације у којима је технологија смислено и одговорно употребљена.